Ucluelet too - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Marilien Koldewijn - WaarBenJij.nu Ucluelet too - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Marilien Koldewijn - WaarBenJij.nu

Ucluelet too

Door: Erik & Marilien

Blijf op de hoogte en volg Marilien

03 Oktober 2017 | Canada, Ucluelet

Ook vandaag wordt het weer een stralende dag, geen wolk aan de lucht en zo’n 18 graden. We blijven een tweede dag/nacht op de camping. ’s Ochtends gaan we eerst bij de receptie op een bank in de zon zitten om de filmpjes van de beer en van de springende zalmen op facebook te zetten. Dan nog even de mail checken, koffie drinken naast de camper en vervolgens hangen we de rugzakken om voor een verkenningstocht door het dorp. Dat is in eerste instantie de bedoeling maar al na honderd meter wijzigt ons plan. We lopen Norah Street in en slaan daarna af naar Rainforest Drive. Dit is waarschijnlijk het Berg en Bos van Ucluelet, grote panden, grote boten op de inrit en auto’s in een bijpassend formaat. Mieke Dusseldorp is hier één van de makelaars, dat klinkt behoorlijk Nederlands. Een mevrouwtje met een strakke permanent en een ‘rolmops hondje’ aan de lijn vraagt of we verdwaald zijn. Dat zijn we niet, we zijn op weg naar de zee. “Oh, you are looking for the ocean”, ja inderdaad, ze wijst ons de weg.

Zo komen we terecht op de Wild Pacific Trail, een kilometerslange wandelroute langs de kust. Om precies te zijn, er is nu acht kilometer af. Het is de bedoeling het pad verder door te trekken tot aan de Pacific Rim, het Nationale Park dat noordelijker aan de kust ligt. Voor dat doel staan er op een aantal plaatsen een soort afvalbakken bedoeld voor donaties. We starten ongeveer bij kilometerpaaltje 4 en lopen linksaf, dit is het deel met de vergezichten en rotsen. De andere kant op liggen wat stranden. Het is een keurig pad met heel veel banken langs de route, op de banken staat altijd een herinneringsplaatje en vaak staat hierbij dat de genoemde overledene zo genoot van het uitzicht. Het is ook een geweldige mooie route maar knap vermoeiend, niet door de kilometers maar door het klimmen en dalen. En het is warm, maar we klagen niet. Integendeel, we verbazen ons steeds weer over deze meevaller, het is super weer voor oktober. We lopen in een dunne trui en hebben onze regenjassen nog bijna niet uit de kast gehad.

Bij km. 7 slaan we van de route af, hier kunnen we via een bos met oude bomen (ceder/conifeer) naar de doorgaande weg lopen en via die weg weer terug naar de camping. We lopen over het fietspad, dat is prettig want de weg is best druk. Tweeënhalf uur na vertrek staan we weer naast de camper, uit en thuis was 10 kilometer. Het liep dus even anders met ons plan om het dorp te gaan verkennen. Dat halen we om 19.00u in, we gaan nog een keer een stukje lopen. Dit keer langs de grote weg naar het dorp, nu over een voetpad. Het blijft bij etalages kijken, de winkels zitten dicht. We dalen af naar de haven waar een boot net is gelost. Het is volle maan en dat is altijd mooi om te zien, zeker boven water. Weer terug bij de camper vinden we dat we voor vandaag wel genoeg hebben gelopen, een typische ‘rustdag’. Rustig was het wel qua wild: vanochtend vier zeehonden in de binnenhaven (te zien vanuit de camper) en op het wandelpad één eekhoorn en één slak (xxl!).

Nu nog even naar de receptie om het verhaal te plaatsen. Foto’s komen later want het is te koud om daar lang te blijven zitten (buiten op een bankje).

Groeten!!

• 04 Oktober 2017 - 08:49

Berry:

Hoi Marilien en Erik,

Foto's zijn weer schitterend en jullie hebben weer behoorlijk wat km erop zitten. Sportieve familie hebben wij toch. :)

Fijne dag verder.

Gr. Berry

• 04 Oktober 2017 - 22:31

Tim Mel Noa Senna:

Joehoe!

Wauw inderdaad een prachtige foto met volle maan boven t water.
    Sjeej minee dat is weer een flinke afstand wat jullie hebben afgelegd te voet.
    Maar met zulk mooi weer en van allerlei moois te zien loop je ook zo een eind weg.
    Geen eens een cache tegen gekomen?
    Enjoy !!

Knuff van ons 4 xxxxxx

• 05 Oktober 2017 - 09:58

Ronald:

Hoi marilien en Erik,
    Veel km weer afgelegd lees ik. Wat een mooie foto's zeg. Kortom.....heerlijk genieten.
    Groet,
    Ronald