Ready for pick up - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Marilien Koldewijn - WaarBenJij.nu Ready for pick up - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Marilien Koldewijn - WaarBenJij.nu

Ready for pick up

Door: Erik & Marilien

Blijf op de hoogte en volg Marilien

22 September 2017 | Canada, Nanaimo

Het vorige verslag stopt om 02.00u, we gaan daar nu verder. Erik werd wakker met migraine, niet fijn, hij had de indruk dat het kwam door koffiegebrek….. Dus koffie gezet, die is niet goed gevallen. Daarna met paracetamol en een doek over de ogen proberen weer te slapen. Erik kan dat dus, dat lijkt me zooo fijn. Ik was klaarwakker en heb de Ipad aangeslingerd om een boek te gaan lezen. Ik heb een digitaal boek gewonnen en in ruil daarvoor moet ik medio oktober een recensie plaatsen op #Hebban. Na zo’n twee uur lezen en een halve zak M&M’s (zonder noten/bruine zak) geprobeerd om nog wat te slapen. Dat lukte boven verwachting, geslapen tot 7.15u en toen echt klaarwakker. Erik werd wakker zonder hoofdpijn dus een mooi begin van de eerste dag in Canada.

We zijn een uurtje later het hotel uitgelopen en hebben 5 km. gelopen langs het water. Het was heerlijk buiten, de zon scheen en schitterde op het water, we hebben wat caches gezocht en gevonden. We zagen een lege beker van McCafé maar hebben de McDonald niet gespot. In de lounge van het hotel is een Coffee Bar en daar hebben we ons ontbijt gekocht. Voor alle twee een beker yoghurt met muesli en vers fruit, sandwiches en een grote cappuccino. HEERLIJK! Erik heeft de shuttledienst gebeld voor een taxi om 14u naar de camper verhuurder, die ligt op een half uur rijden van het hotel. We konden tot 13u op de kamer blijven, dat was erg handig want zo was er tijd om het eerste verslag te plaatsen en nog wat tv te kijken. Van 13 tot 14 hebben we in de lounge gezeten en nog een keer genoten van een grote kop cappuccino.

De taxi was er keurig op tijd en ondanks de drukte werden we een half uur later afgezet bij het kantoor van Cruise Canada. Na aanmelden konden we buiten zitten en wachten op onze beurt. Daar waren bijna alle picknicktafels bezet. Overal groepjes koffers en mensen in afwachting van de ontvangst van hun gehuurde camper. Het papierwerk ging dit keer erg snel, veel meer dan een kopie maken van het rijbewijs (van Erik) en de vraag of we campingstoelen wilden bijhuren was het niet. Geen idee of het weer zo goed zal zijn dat we buiten de camper kunnen zitten maar de stoelen hebben we erbij gehuurd. Iedere campingplek heeft een picknicktafel maar die zitten niet altijd erg comfortabel. Naast de ingang stonden spullen die van niemand waren, het bleken de zogeheten ‘leftovers’ te zijn van mensen die vandaag hun camper hadden ingeleverd. Nadat de mensen die voor ons aan de beurt waren om de camper in ontvangst te nemen wel of niet wat uit de dozen hadden gehaald, ben ik ook gaan kijken. Wat een prachtig systeem, er zat wasmiddel en afwasmiddel tussen, iemand had theedoeken achter gelaten, rollen toiletpapier en twee dichte pakken vruchtensap. Een soort van gratis winkelen. En dan wordt rond half vier onze camper voorgereden en krijgen we een rondje erom heen met uitleg over alle slangen, aansluitpunten, meters en knoppen. Tegelijkertijd wordt gecheckt op schade, we ontdekken alleen een beschadiging op de voorruit en die wordt aangetekend op de huurovereenkomst. Dan zijn we klaar om de weg op te gaan. We hebben gezien dat er om 5.20u een ferry naar Vancouver Island gaat en die willen we proberen te halen. Boodschappen doen we dan wel op het eiland, eerst zien op tijd te zijn voor de boot.

Het is niet ver van Cruise Canada naar de terminal bij Tsawwassen, hooguit een half uurtje rijden. Handig om een beetje vertrouwd te raken met de maten van het gevaarte, het schudden en gerammel en de drukte om ons heen. We hebben geluk, we kunnen nog mee op de boot van 5.20 alleen vertrekt die later. Er is veel weekendverkeer en we zijn niet de enigen die op vrijdag tegen de avond naar het eiland willen. Als de boot vertrekt gaat de zon bijna onder, dat is schitterend met alle steeds vager wordende bergen aan de horizon. Boven Vancouver stad lijkt een hele gele deken te liggen, dat zal smog zijn. We vragen ons af of dat nog komt door de bosbranden verder landinwaarts. Voorlopig reizen wij de andere kant op. We hebben een camping uitgezocht bij Nanaimo, de plaats op Vancouver Island waar we aan land komen. Aan boord eten we voor wordt omgeroepen dat we terug mogen naar de auto. Als we eraf mogen rijden is het ondertussen pikkedonker en 20.00u. Knap laat om nog een camping op te rijden maar het is even niet anders. Dankzij onze Nederlandse TomTom vinden we de camping snel. Erik checkt in voor twee nachten en dan kunnen we proberen in het donker, zonder verlichte paden, onze plek op nr. 46 te vinden. Dan mag ik eruit en moet Erik in het donker achteruit in parkeren. Met hulp van de zaklamp op mijn telefoon (en om mezelf schijnen) is het voor Erik ‘een fluitje van een cent’ (zegt hij). We staan een klein beetje scheef maar dat kunnen we niet verhelpen, de camper heeft geen uitschuifpoten. De stroom gaat eraan en dan zijn we klaar.

Onderweg hebben we geen boodschappen gedaan dus dat is het eerste wat er morgen moet gebeuren. Leuk, winkelen in een buitenlandse supermarkt. Om 21.30u gaat het licht uit in de camper, langer wakker blijven lukt niet. Jetlag misschien??

• 23 September 2017 - 19:14

Alice Jonker:

Nou Marilien en Erik, wat een mooi vooruitzicht weer.
    Heel veel plezier op Vancouver Island.
    Ik kijk weer uit naar jullie verslagen en foto's.

Groet,
    Alice

• 23 September 2017 - 21:56

Tim Mel Noa Senna:

Ha ouders

Wat balen dat Erik met migraine wakker werd zeg. Gelukkig was het van 'korte' duur.
    Blij dat de cappuccino's weer goed smaken hihi.
    Wat handig zeg dat je er camping stoelen bij kon huren dat zit wel heel wat prettiger.
    Ik ben benieuwd naar de foto's van de camper. Het zal vast weer een hele vrachtwagen zijn haha. Have fun daar !

Liefs van ons 4

• 23 September 2017 - 23:29

Berry:

Hoi familie,

Fijn dat de heenreis voorspoedig verloopt en de camper jullie goed bevalt. Gelukkig was Erik weer snel van zijn migraine af. Het ontbijt ziet er goed uit. Fijne dag verder.

groet,

Berry