Dag 3 - echt op pad - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Marilien Koldewijn - WaarBenJij.nu Dag 3 - echt op pad - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Marilien Koldewijn - WaarBenJij.nu

Dag 3 - echt op pad

Door: Erik en Marilien

Blijf op de hoogte en volg Marilien

11 Mei 2012 | Verenigde Staten, Estes Park

We zijn nog voor tien uur bij CruiseAmerica. We zijn de enigen die een camper op komen halen op dit tijdstip en dat is erg prettig. Het is een hele papierwinkel en de mevrouw achter de balie wordt vandaag ingewerkt. We krijgen een gloednieuwe camper, deze is alleen nog maar van de fabriek naar Denver gereden en heeft daardoor net 2700 miles op de teller. We doen het rondje om de camper op zoek naar schade, krijgen uitleg over alle slangen en aansluitpunten (hier haak ik altijd af, we hebben een goede taakverdeling...). Dan het rondje binnenin. En ja, een camper van 30feet is inderdaad een joekel. Voorin twee stoelen, heel handig tijdens het rijden ;-) , in het middendeel een driezits bank en daar tegenover een eethoek. Dan aan de ene kant de diepvries en koelkast en daar tegenover de keuken, met magnetron (nee geen vaatwasmachine). Verder naar achteren aan de ene kant het toilet met wastafel en aan de andere kant de douche. Ik ben bang dat die voor Erik niet hoog genoeg is, maar je kunt niet alles hebben. Kamperen is soms ook wat afzien. Ik kom namelijk bij het toilet niet met de voeten aan de grond. En dan helemaal achterin een bed met ombouwkasten. Oh ja, wie de foto's bekijkt ziet dat we ook een hond mee hebben. De campers hebben weer nieuwe bestickering en deze heeft een foto van een hond op de deur. Staat wel erg gezellig.

Om elf uur rijden we weg, de koffers zijn leeggepakt en we hebben de route gevraagd naar een Walmart (hele grote supermarkt) want allereerst gaan we eten inslaan. En we willen een navigatiesysteem kopen want onze eigen heeft het net voor vertrek begeven. Walmart heeft van alles, maar de navigatiesystemen zijn uitverkocht. We worden doorverwezen naar een andere vestiging. Met een kar vol eten en drinken komen we terug bij de camper. Die past maar net op twee parkeervakken, totale lengte is ongeveer 10 meter. We geven alle boodschappen een plek, eten een broodje en rijden dan naar Walmart nummer twee. Die ligt vlakbij wegnummer 36 en die gaan we nemen richting Rocky Mountains. Ook deze Walmart is snel gevonden. Erik zoekt een Garmin uit en zo hebben we vanaf nu een Amerikaanse Miepmiep. Terug in de camper proberen we Miepmiep aan de praat te krijgen maar dat lukt niet. Opstarten wil wel maar dan houdt het al weer op. Erik gaat terug de winkel in, de navigatie wordt omgeruild voor een ander exemplaar en deze doet het wel. We voeren de gegevens van de camping in en dan gaan we echt op pad.

Gisteren was het een warme dag in Denver dat ook wel Mile High City wordt genoemd vanwege de ligging op 1600 meter hoogte. Vandaag is het bewolkt, koud en het begint zelfs te regenen. Het is dikke truien weer. Zodra we Denver uit zijn is de route direkt prachtig, mooie bergen, groene hellingen, alsof je door een cowboy-filmlandschap rijdt. Jippie-Ai-jeey (of zo iets). We gaan regelmatig even de berm in om het snellere verkeer er langs te laten. Langs de weg zien we ook het eerste wild: kuddes herten, een groter soort dan in Nederland (natuurlijk) en die noemen ze hier Elk. Na ongeveer een uurtje komen we bij Estes Park, een dorpje bij een stuwmeer en vlakbij de ingang van Nationaal Park Rocky Mountains. Erik gaat inchecken bij de KOA Kamping en terwijl ik wacht begint het te sneeuwen. Ja echt, staat op de foto.

We krijgen een plaats vlakbij de weg aangewezen, met stroom en water. En er is internet op de camping. We zetten thee en koffie, testen de minimuffins (goedgekeurd) en proberen de kachel in de camper uit. In een den naast onze plek zit een specht zich druk te maken. We zitten midden in de natuur!

• 12 Mei 2012 - 01:35

Marlous:

Jippie a yoooohooooo! :-) yeaaah, yet another travelfursleg! Nu is t echt weer begonnen en wat een weer zeg! "heerlijk", de omgeving maakt veel goed denk ik, die hond is ook te grappig! Heel fijn om nu een navigatie a la usa te hebben, hebben jullie hopelijk veel profijt van de komende weken (en de weken daarna) :D Veel spass in Estes Park en tot de volgende blog! Xxx Mlous