Dag 2 - het echte verslag - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Marilien Koldewijn - WaarBenJij.nu Dag 2 - het echte verslag - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Marilien Koldewijn - WaarBenJij.nu

Dag 2 - het echte verslag

Door: Erik en Marilien

Blijf op de hoogte en volg Marilien

10 Mei 2012 | Verenigde Staten, Denver

en dan nu het echte verslag van onze reisdag van Brussel naar Denver. Ga er maar even voor zitten....

Het begon allemaal vlekkeloos met een goed ontbijt in Holiday Inn Express. We hadden afgesproken om de shuttlebus van 7.45u. te nemen naar het vliegveld. Dus keurig op tijd staan we bij het bushokje, te wachten, maar er kwam maar geen bus. Na 20 minuten is Erik terug gelopen naar de receptie. Blijkt de bus niet daar te kunnen komen! We moeten met onze bagage naar het andere Holiday Inn hotel lopen en waarempel, we staan er net komt er weer zo'n joekel van een touringcar aan. Dit keer wil er een hele groep mensen mee en alle koffers gaan onderin de bus. Zo zijn we dan een half uur later dan gepland op weg naar het vliegveld.

Als de bus de snelweg rond Brussel op wil draaien horen we de koffers onder ons schuiven.......en dan horen we één van onze busgenoten schreeuwen: er is een zijklep open gegaan en de koffers glijden de bus uit. Erik gaat de chauffeur helpen de koffers van de weg en uit het gras te halen. Onze koffers lijken er niet uit te zijn gereden. We rijden verder, de chauffeur wist zich het zweet van zijn voorhoofd.

Op het vliegveld lopen we direkt door naar rij 11. We moeten een serie vragen beantwoorden bij de veiligheidscontrole. Dat gebeurt ook op Schiphol maar dan worden de vragen in het Engels gesteld. Nu in het Belgisch en dat is nog best een lastige taal. Als we hebben uitgelegd waarom we niet vanuit Nederland vertrekken maar hebben gekozen voor België mogen we verder. Koffers afgegeven gaat vlot. We hebben ruim 8 kilo over dus er kan nog wat mee terug worden gebracht.

We moeten boarden vanaf gate B1 zegt de mevrouw waar we onze koffers achterlaten. Er is nog tijd voor een kop koffie en een sanitaire stop. Op zoek naar de toiletten zien we dat we niet boarden van gate B1 maar vanaf B25. Dat is een heel eind verder. We zitten in rij 40 van de 41. Het toestel is niet zo groot en ook lang niet vol. Het eerste deel naar Atlanta, Georgia, zal bijna tien uur duren. De hele vlucht is hobbelig met zelfs twee keer over een flinke 'klap' waar de inhoud van mijn beker cola gedeeltelijk in mijn tas verdwijnt. Het is fijn om het toestel uit te kunnen en even te kunnen lopen.

We hebben ongeveer twee uur tot aan de start van de volgende vlucht. Dit keer is de rij voor de douane niet erg lang. We krijgen onze stempels, moeten dan de koffers ophalen en die vervolgens een eind verderop weer afgeven. Dan met een trein naar een andere vertrekhal voor de vlucht naar Denver. Dat toestel zit helemaal vol. Ook nu weer bijna drie uur schudden. Keurig op tijd wordt het toestel in Denver aan de grond gezet en kunnen we nadat we de koffers van de band hebben gehaald op zoek naar de shuttlebus die ons naar het hotel zal brengen. Het is hier 20.00u. als we in de warme buitenlucht zitten. In Nederland is het dan 04.00u. Best wel een lange dag.

Aangekomen in het hotel vallen ons spontaan de ogen dicht. Natuurlijk wel pas nadat we een kort bericht hebben geplaatst om te laten weten dat we voet aan land hebben gezet.

Nu is het de volgende ochtend, hebben we net gebeld met CruiseAmerica en kunnen we om tien uur al de camper ophalen. Ik sluit dus weer af, zal nog even wat foto's uploaden. tot het volgende bericht!

• 11 Mei 2012 - 16:30

Marlous:

Ooo wat een stunt, zo alle die koffers op de weg! Even spannend kan ik me voorstellen, zo n turbulente vlucht ook, oef! Gelukkig ging `alleen`de inhoud van t colablikje derover en bleef de rest in je maag :)Mooi dat jullie der nu zijn, morgen wel de camper goed controleren op deuken enzo he :) ben benieuwd of t weer zon enorm ding is, en dan lekker naar een grote winkel om vanalles in te slaan. Enjoy!!! XXX M

• 11 Mei 2012 - 16:55

Mariska:

als ik het zo lees is het al een hele onderneming om daar te komen.
    Wel fijn dat jullie goed aangekomen zijn.
    Veel plezier en 8 kilo over dan kan er heel wat wol mee!!

• 11 Mei 2012 - 17:35

Hoornbloemers:

Wat hebben jullie weer veel meegemaakt, lijkt net op sterrenslag (programma uit de jaren 90) om bij de eindbestemming te komen. Kan mij wel indenken dat je erg moe bent na zo'n reis, maar volop dagen om uit te rusten.

Tot jullie volgende bericht.

Groet,

Berry, Henny en Reinier