Dag 27 - inleveren - Reisverslag uit Aurora, Verenigde Staten van Marilien Koldewijn - WaarBenJij.nu Dag 27 - inleveren - Reisverslag uit Aurora, Verenigde Staten van Marilien Koldewijn - WaarBenJij.nu

Dag 27 - inleveren

Door: Erik en Marilien

Blijf op de hoogte en volg Marilien

04 Juni 2012 | Verenigde Staten, Aurora

We moeten de camper uiterlijk om 11.00u. inleveren in Federal Heights, buitenwijk van Denver. We rijden om kwart over negen weg van de camping op zoek naar een tankstation waar we gas (propane) kunnen tanken. Dat hebben we vooral gebruikt voor de kachel. We komen langs heel veel tankstations maar niet één heeft er propane. Dan maar niet, dan betalen we een soort boete bij het inleveren van de camper. We zijn er om half elf en nadat we ons melden komt er een medewerker om te kijken naar schade, de meterstanden (benzine en gas) op te nemen en controleren of de binnenkant schoon is. De eerste keer dat we een camper huurden dachten we dat we ook de buitenkant schoon moesten maken. Dat was toen een gigantische klus maar gelukkig waren Marlous en Tim toen mee... Dus de buitenkant hoeft niet, wel de binnenkant en die wordt goedgekeurd. Op de voorruit zit een heel klein putje, die wordt opgemerkt en kost ons us$ 50,-. We voelen ons behoorlijk afgezet, maar het is niet anders. We hebben 2800 mijl gereden en dan is steenslag niet te vermijden.

Er wordt een taxi voor ons gebeld en we wachten een kwartiertje buiten in de schaduw bij onze koffers. Dan komt een towncar aanrijden, en dat blijkt onze taxichauffeur te zijn. Onze bagage past er erin en de chauffeur gaat nog even naar binnen. Wij gaan alvast in de taxi zitten en zien dan dat er geen meter in zit. Het had ons al verbaasd dat er geen reclame op zat. Voor we vertrekken vragen we nog even of we met een creditcard kunnen betalen. Dat blijkt niet te kunnen, hij wil wel even met ons langs een geldautomaat rijden. We vragen wat de rit gaat kosten en er blijkt een vast tarief te zijn inclusief fooi. De rit gaat ons us$ 50,- kosten, dat is hetzelfde als op de heenreis met de officiële taxi dus we gaan op weg. Bij het hotel wordt alles uitgeladen en Erik geeft de man us$ 60,-. Hij zegt dank uw wel en wil vertrekken, Erik vraagt om de us$ 10,- want het was immers 50 inclusief fooi. Dat plan is veranderd, het was zonder fooi dus de 10 dollar is voor hem. We voelen ons voor de tweede keer vandaag 'een oor aangenaaid'....

Inchecken gaat snel en we spreken alvast de shuttle voor morgenvroeg af. Om 8.00u. vertrekken we naar het vliegveld. Op de kamer checken we in voor de twee vluchten morgen. Het eerste deel is naar New York JFK. En daarna deel twee naar Brussel. De boardingkaarten kunnen we niet printen, doen we morgenvroeg wel. Op het nieuws zien we veel berichten over bosbranden in gebieden waar we door heen zijn gekomen. Door de droogte, onweer en stormen is het op een aantal plaatsen ingeslagen en zijn branden ontstaan. Ze krijgen ze niet onder controle, het ziet er net zo heftig uit als op de film die we in West-Yellowstone in het museum hebben gezien. Na een lange periode zonder televisie zappen we er heel wat af. In Americá's got talent zien we wel heel bijzondere Amerikanen voorbij komen... of we het beeld van een paaldanseres met minimaal 100 kilo overgewicht ooit kwijt raken ;-) . Dan is een keuze uit één van de vele sportzenders een betere keuze.

• 05 Juni 2012 - 09:27

Mariska:

Wat jammer dat aan jullie reis een einde komt. Toch zijn die weken snel voorbijgegaan. Komt natuurlijk ook door de mooie foto's en verslagen.
    Balen dat jullie 2 oren aangenaaid zijn (kun je wel goed horen).
    Ik weet niet of er nog een verslag komt maar anders wens ik jullie alvast een hele goede terug reis.
    Kleedt je warm aan hier is het hooguit 10 graden.
    Groetjes van de Damherten.

• 05 Juni 2012 - 13:54

Selma:

Heeej travellers, het zit er op! Een fantastische vakantie gehad met veel indrukken en bezienswaardigheden. Iets om nog lang op te teren. Oh nee, jullie mogen al bijna weer! Het is voorbij gevlogen de tijd en ik kan me voorstellen dat jullie nog wel zeker 2 weken rond hadden willen rijden met de camper. Ik kijk in ieder geval uit naar je terugkomst hier op het werk en de verhalen en mokken koffie met lekkers :-)
    Eh...kun je die paaldanseres met overgewicht nog zien op "uitzending gemist"? Een foto of filmpje daarvan was wel het ultieme slot van deze vakantie geweest hahaha.
    Tot gauw!
    Grtz Sel

• 05 Juni 2012 - 15:48

Esther:

Jeetje, het zit er nu alweer op......door jullie verhalen kon ik goed meegenieten van jullie reis. Mooie rit en onwijs gave foto's!
    Nog even een paar dagen genieten van jullie jetlag en dan weer aan het werk, dat vinden wij weer gezellig!

Groetjes, Es