Fosselv Camping - Reisverslag uit Storslett, Noorwegen van Marilien Koldewijn - WaarBenJij.nu Fosselv Camping - Reisverslag uit Storslett, Noorwegen van Marilien Koldewijn - WaarBenJij.nu

Fosselv Camping

Door: Erik & Marilien

Blijf op de hoogte en volg Marilien

03 Juni 2016 | Noorwegen, Storslett

Het verhaal van vandaag begint even met een laatste stukje van gisteravond. Nadat het gammele gevoel bij mij weg was en omdat er voor de komende dagen regen en natte sneeuw wordt voorspeld en omdat het donderdag was, besluit ik alsnog te proberen 5km hard te lopen. Erik gaat voor de gezelligheid mee maar waarschuwt me wel dat hij stopt zodra hij niet verder kan. Hij heeft, hebben we uitgerekend, ongeveer 12 jaar niet hard gelopen. Dus hijsen we ons in warme kleren, stellen we de app in op de telefoon en draaien we de caravan op slot. Het is dan 22.00u en de zon schijnt. Ik krijg het voor elkaar om 20 minuten aan één stuk te lopen (hardlopen is een beetje te positief) en dat is mooi weer 4 minuten langer dan mijn vorige 'record'. Wat enigszins frustreert is dat Erik mij niet alleen gewoon kan bijhouden, hij kan ook nog praten onderweg en hij moet af en toe even afremmen. We lopen vanaf de camping over een wandel- en fietspad naar de haven van Skibotn. Er staat een harde wind van zee en dat maakt het niet makkelijker. Bij het keerpunt maken we een selfie, lopen een paar minuten rustig en dan joggen we terug. Nu moeten we drie keer klimmen maar het valt mee. Terug op de camping doe ik nog een extra rondje over het terrein want ik heb de 5 kilometer nog niet vol. Daarna is het uithijgen en stretchen naast de caravan. We voegen een foto toe als bewijs!

We zijn nauwelijks terug van het douchen of de wind wordt sterker, de caravan staat te schudden op de poten. Het is de voorbode voor de weersverandering. Keurig volgens de voorspelling begint het tegen middernacht te regenen, niet heel hard maar wel erg lang. 's Ochtends staat is de wind minder maar hebben we behalve regen af en toe ook een fikse hagelbui. We proberen het zo te plannen dat we op een droog moment de caravan van de stroom halen en de poten indraaien. Aankoppelen en op naar de volgende camping.

In de auto zien we dat het nu 5 graden is, inderdaad dat is voorspeld. Maar met de wind van zee voelt het kouder. En het verschil met gisteren is groot. We rijden vandaag nog een stuk naar het noorden over de E6. Van vorig jaar weet ik dat dit het slechtste stuk weg is van de hele route. Daardoor doen we ook wat langer over de 120km. Maar ook omdat we in Storslett (op zo'n 12 km. van de camping) een supermarkt zien en we eten voor vanavond willen halen. Er zit een sportwinkel in het complex en nog een soort Xenos, altijd leuk om even rond te neuzen. Dat het droog en warm is, maakt het nog aantrekkelijker. Bij de Spar kopen we aardbeien uit Nederland, we hebben nog kremflöte uit Noorwegen dus het toetje is alvast geregeld. We integreren voor zover het uitkomt :-)

Daarna is het nog maar een klein stukje in een bewolkte wereld naar camping Fosselv. De receptie is onbemand en dus zoeken we zelf een plekje. We staan ongeveer een half uur alleen op de camping en dan wordt het drukker, de ene na de andere camper rijdt de camping op. Later spreken we de eigenaar en hij is zeer tevreden, hij wil ook volgend jaar graag adverteren bij ACSI. Daar kunnen we ons wat bij voorstellen. De camping ligt direct aan zee en het uitzicht verveelt geen moment. Aan de overkant besneeuwde bergen, achter ons hoge bergen met een waterval (vorig jaar naar toe gelopen) en daar tussen de zee.

Zo, nu moet ik even afsluiten want de aardbeien worden geserveerd.....

• 03 Juni 2016 - 23:49

Famko Dei:

E en m heel mooie foto s geniet er nogl gr moeti

• 04 Juni 2016 - 21:58

Berry:

Hoi Marilien en Erik,

Zo zo, samen lekker sportief bezig geweest. Goed bezig zou ik zeggen.

Mooie foto's van de wegen waarop jullie je bevinden. Aan de ene kant van de weg een waterval en aan de andere kant een mooi uitzicht op de fjorden.

Zie dat er veel mensen met een camper reizen. Is dit in Zweden meer gebruikelijk dan mensen met een caravan?

Fijne avond en hopelijk heeft het toetje met aardbeien goed gesmaakt.

Groet,

Berry, Henny en Reinier

• 05 Juni 2016 - 13:33

Ronald:

Tja wat zou ik eens schrijven...... ik kijk meestal naar de foto's en lees het eerste stuk van het verslag. De foto's zeggen bij mij al genoeg...... het is daar heel erg mooi :-)

• 06 Juni 2016 - 18:44

MAUS:

Geweldig, ik kan me dan waarschijnlijk die "laatste keer" nog herinneren... in de gasperistraat stretchen bij thuiskomst boven in t halletje :D Het verbaasd me steeds hoeveel er blijkbaar is blijven hangen daar "boven" mij me. Supergoed bezig iig jullie 2! X