Summer Saterday - Reisverslag uit Echo Bay, Verenigde Staten van Marilien Koldewijn - WaarBenJij.nu Summer Saterday - Reisverslag uit Echo Bay, Verenigde Staten van Marilien Koldewijn - WaarBenJij.nu

Summer Saterday

Door: Erik & Marilien

Blijf op de hoogte en volg Marilien

05 April 2014 | Verenigde Staten, Echo Bay

We rijden vandaag van Zion National Park naar een camping in de omgeving van Lake Mead, een aangelegd meer in de buurt van Las Vegas. Voor onderweg hebben we een aantal caches ingeladen die we opzoeken en deels vinden. Er is lang niet altijd voldoende ruimte om de camper te parkeren zonder ander verkeer dwars te zitten of te blokkeren. Als we in de buurt van Hurricane komen komt ons slecht weer tegemoet. Mooi om te zien aankomen en gelukkig krijgen we niet de volle laag maar slechts een paar druppels op de voorruit. Na een stop bij de Wal*Mart in Hurricane rijden we verder naar het zuiden over de Interstate 15.

Het is wennen aan de drukte en de snelheden van de anderen. Het landschap verandert spectaculair, van bergen naar supervlak, van Cottonwood bomen met fris groen blad naar cactussen en droge rivierbeddingen. Bij St. George stoppen we voor een cappuccino-break (Starbucks wordt al aan de snelweg aangegeven, tja wat moet je dan....) en bij Logandale slaan we af van de snelweg en nemen weer een mooie route naar de Valley of Fire. Het is later dan gepland als we bij de entree van dit State Park aankomen en daardoor maken we slechts één korte wandeling.

We raken zo langzamerhand een beetje door de woorden heen, we genieten volop maar hebben het gevoel in herhaling te vallen. Het is zo bijzonder, er zijn zoveel contrasten, de kleuren zijn zo mooi, die verschillen in rotsen en ga zo maar door. Vandaag komt daar dan nog het verschil in temperatuur bij, zien we veel verschillende cactussen en genieten we ook van struiken die al in bloei staan. Daarom dit keer een kort verslag, de woorden zijn een beetje op, zoals geschreven.

De camping in Valley of Fire zit vol en we rijden door naar Echo Bay vlakbij Lake Mead. We overnachten op een State Park camping, dat betekent zelf inchecken, geld in een envelop doen en die laten vallen in een grote buis. Zelf een plek zoeken, aansluiten hoeft niet want er is geen stroom of water (en geen internet). We hebben de mooiste plek van de camping en zien de zon achter de bergen zakken. We staan tussen de palmbomen, wat een heerlijk uitzicht. We horen alleen vogels en af en toe een vliegtuig en soms wat wind in de palmen. Wat een overgang, in één dag van winter naar zomer. Niks geleidelijk wennen aan hogere temperaturen!

Helaas lukt het niet om meer foto's te uploaden. Die houden jullie nog even tegoed. Moeten we misschien toch nog een keertje naar de Mac ;-)

Deze foto is gemaakt in de Valley of Fire,

• 07 April 2014 - 08:54

Berry:

Hoi Marilien en Erik,

Dat is heel apart zeg dat je winter en zomer in 1 dag hebt. Mooie foto's van die cactussen en dat rode gesteente. In de herhaling vallen? Nee hoor, het is gewoon mooi en het blijft mooi om te zien. De foto's geven gewoon aan hoe overweldigend het landschap is.

Groet,

Berry

• 07 April 2014 - 11:37

Marlous:

haha die olifant! Ik dacht eerst dat het een miereter was :)
    het commentaar hier is ook veel van hetzelfde maar tis nog maar even dusss, wat een prachtige foto's, kleuren en uitzichten! Orginele beschrijvingen verder ook: geel,rood,oranje :)
    staan er nog veel km voor de boeg? ik zag op FB gister een flinke wandeling iig! Geniet ze nog, ook van de vele starbucks etc! xxx M

• 07 April 2014 - 11:55

Ronald:

Hoi Marilien en Erik,

Wat een foto's weer, vooral van die zonsondergang en die oase. Lijkt ij ook een oase van rust, alleen al op de foto's te zien. Dat rode gesteende geet ook een mooi contrast. Die naderende Hurrican lijkt wel op die in de film Twister :-)

Geniet ervan samen.

Gr,