To the mountains - Reisverslag uit Montrose, Verenigde Staten van Marilien Koldewijn - WaarBenJij.nu To the mountains - Reisverslag uit Montrose, Verenigde Staten van Marilien Koldewijn - WaarBenJij.nu

To the mountains

Door: Erik & Marilien

Blijf op de hoogte en volg Marilien

24 Maart 2014 | Verenigde Staten, Montrose

Het is geen mooie plek op de camping in Pueblo West maar vannacht was het wel prettig om zo tussen de gebouwen te staan. We worden wakker van een enorme storm die de camper flink laat schudden. Na een uurtje is het weer over, we horen dan alleen nog het continu aanspringen van de thermostaat van de kachel. We wilden niet weer de dag beginnen met bevroren waterleidingen en daarom hebben we de kachel op iets boven nul gezet. Het is blijkbaar zo koud dat de kachel overuren draait.

We rijden om half tien weg op onze 'parkeerplaats', nageblaft door de enorme herdershond bij de buren. We rijden verder over highway 50 naar het westen. De weg wordt steeds rustiger (en smaller) en we klimmen verder. We rijden al snel door een wintersportgebied, genaamd Monarch. De pashoogte ligt op 3.450meter! Gondels zijn nog volop in bedrijf en het is schitterend weer voor de sportievelingen: blauwe lucht en zon op een dik pak sneeuw.

De route vandaag is geweldig, we rijden vrijwel de hele tijd langs de Arkansas River, schone wegen, sneeuw in de berm of kale bergen met grote rotsblokken, we zien het allemaal. Bult op, bult af, de camper heeft nergens moeite mee. We doen rustig aan en Erik gaat wat vaker aan de kant om auto's en vrachtwagens achter ons erlangs te laten. Dan kunnen wij tenminste gewoon stoppen om een foto te maken of om te genieten.

We zoeken en vinden ook nog een aantal caches voor we tegen vijf uur in Montrose binnen rijden. We hebben weer een KOA camping uitgezocht en vinden die zonder problemen. Na het eten lopen we nog even naar het historische centrum. We hebben bij het aanmelden op de camping een plattegrond gekregen en daarop leken de oude panden zowat om de hoek van de camping te liggen. De schaal is niet helemaal juist en we lopen wat verder dan gepland. Geen enkel probleem, het is wel lekker om nog wat te lopen na een dag rijden. We hoeven zelfs geen jas aan, omgerekend in Celsius is het om 19.00u. nog 14 graden. Dat is heerlijk na de kou van de laatste dagen.

Morgen slaan we linksaf, rijden dan naar Durango in het zuiden. Daarna staan er een aantal Nationale Parken op de route. Dat zou kunnen betekenen dat we na morgen niet meer iedere dag ons verhaal kunnen plaatsen. We (en jullie) merken het vanzelf!

• 25 Maart 2014 - 07:40

Berry:

Hoi Marilien en Erik,

Wat een mooie foto's zeg. Jullie hebben echt geluk dat het mooi helder weer is. Elke bocht die je op deze weg neemt, geeft weer nieuwe mooie plaatjes en indrukken. Veel plezier verder.

Groet,

Berry

• 25 Maart 2014 - 12:08

Mariska:

wat een temperatuurverschillen. Van vorst in de nacht tot 14 graden overdag. Maar goed dat jullie door de pizza dubbel opgewarmd zijn. Prachtige foto's weer geweldig om deze vakantie vanaf hier met jullie mee te mogen maken. Hier schijnt het zonnetje en heeft het vannacht ook gevroren. Erik is er maar handig mee zo'n grote camper te besturen. Hoe gaat het met breien Marilien kom je er wel aan toe?
    veel plezier en tot de volgende verslagen groeten van de damherten.

• 25 Maart 2014 - 17:23

Ronald:

Hoi,hoi,

Ach het staat hier in bovenstaande berichten ook al, ik voeg er daarom ook nogmaals aan toe, mooie foto's en tja wat een temperatuursverschillen. Jullie hebben het er maar goed naar je zin.

gr,

Ronald

• 25 Maart 2014 - 21:40

Marlous:

ooh fijn even een beetje te kunnen opwarmen!
    Ik had vanmorgen al een reactie getypt, maar zie net dat mn scherm is blijven hangen en het niet geplaatst is..
    Goed nieuws om een Safeway tegen te zijn gekomen! Hebben jullie ook nog andere dingen "gescoort"? Denkend aan een thee/koffie mok of grote flessen cola? ( in mijn herinneringen hebben ze daar nieteens kleine flesjes) Hebben alle campsites ook een BBQ plek? Niets lekkerder dan de lucht van een kampvuur en dan helemaal opgewarmt gaan slapen..
    Trouwens, jullie hebben echt mazzel met de sneeuw, die heb ik echt gemist dit jaar!
    Geniet dervan en koa incl wifi is zeker een grote plus, maar in de bushbush hebben ze dat vast niet dus we ll see indeed! xxx M