Going West - Reisverslag uit Oak Grove, Verenigde Staten van Marilien Koldewijn - WaarBenJij.nu Going West - Reisverslag uit Oak Grove, Verenigde Staten van Marilien Koldewijn - WaarBenJij.nu

Going West

Door: Erik & Marilien

Blijf op de hoogte en volg Marilien

20 Maart 2014 | Verenigde Staten, Oak Grove

Het was vannacht koud buiten de dekbedden, het heeft een beetje gevroren maar de zon is al vroeg present. We hebben voor vandaag een lange rit voor de boeg en voor we wegrijden op de camping laten we nog even de propaangastank volladen. Er hoort een heel ritueel bij: eerst moet ik het gas van het fornuis aanzetten zodat het laatste beetje uit de leiding is, dan sluiten twee mannen aan maar pas nadat wij op veilige afstand van de camper staan. Dat zijn de regels zegt één van twee (55 jr. geleden uit duitsland hierheen gekomen). Voor ons een nieuwe ervaring, gelukkig is het droog.

We rijden vlakbij de camping een snelweg op en komen zo met een boog om de drukte weer terecht op Interstate 70. Daar hebben we gisteren ook al een eind op gereden. We gaan nu verder richting Kansas City. Na twee uur rijden lassen we een koffiestop in. Helaas heeft de Mc.Donald geen wifi. Geen enkel probleem, we tanken de camper weer vol en rijden nog een stukje verder. Op de tomtom zoeken we een grote winkel en vinden er eentje vlak aan de grote weg. Hier heeft de Mac wel wifi maar geen cappuccino. We kiezen allebei iets waar we een plaatje van zien maar geen idee hebben hoe het smaakt. Erik bestelt een French Vanilla Latte en ik een Chocolate Chip Frappé. Erik krijgt warme koffie met een vanille smaak en ik krijg iets met veel ijs, caramel, chocola en een beetje koude koffie. Ik ben bang dat Starbucks wat klandizie gaat verliezen.....

Voor Kansas City wordt een KOA-camping aangegeven. Dat zijn meestal goed uitgeruste campings en we besluiten die te nemen. De camping ligt vlak aan de snelweg, positief gezien is dat handig, iets minder positief is dat het lijkt alsof we op een Duitse Raststätte overnachten. De receptie is nog bemand, zoals gebruikelijk bij KOA rijdt er na de administratieve 'handellingen' iemand in een golfkarretje voor ons uit naar de plek. Volgens mij werken bij KOA alleen bejaarden, ze hebben allemaal een knalgele polo en ze hebben de dienstverlening heel hoog staan. Ze helpen graag.

Erik koppelt water en stroom aan en ik schuif de zijkanten uit. Eten doen we vanavond 'aan boord', Erik kookt en ik ga breien. Vanmiddag heb ik katoen en breipennen gekocht, een patroon had ik thuis al uitgezocht en meegenomen. Het gaat een zomertrui worden, als het niet binnen drie weken zomer is zou ik de trui op tijd af moeten kunnen hebben. Hier was het vandaag rond de twintig graden (celsius), een enorm verschil met de eerste dagen. Volgens de weersverwachting krijgen we nog één warme dag en gaat het daarna weer vriezen. We zullen wel zien. het mooie weer van vandaag is alvast binnen.

Voor wie de verhalen van gisteren en eergisteren wel heeft gelezen maar er geen foto's bij heeft gezien: de foto's zijn nu ook geplaatst. In het linkermenu kun je de eerdere berichten teruglezen.

groeten weer!

• 21 Maart 2014 - 12:00

MAIM2:

goodmorning!
    Wat great om weer foto's te zien! Het ziet er ook zeker frisjes uit, maar jullie hebben iig een goed functionerende verwarming :D Ook het eten lijkt me geslaagd!
    Ik ging even onderzoeken wat er ook alweer met Kansas was en "The wizard of Oz" toen ik het volgende tegenkwam:

-Dorothy uit het boek De Tovenaar van Oz van L. Frank Baum
     woont op een boerderij in Kansas.
    -Het "Kleine huis op de prairie" uit het gelijknamige boek van Laura Ingalls Wilder
    stond ook in Kansas. Het plaatsje Coffeyville was de thuisbasis van de Dalton-bende, vooral bekend uit de Lucky Luke
    strips.

Komen jullie daar ook nog in de buurt? Scheelt dat jullie koffie spectrum uitgebreid is, meer kans van slagen in iedere stad of dorp.

Keep us posted! xxx M

• 21 Maart 2014 - 14:19

E&M:

Dat is nog eens handig, extra info voor onderweg. we 'will keep our eyes open'!! thanx to MAIM2

• 22 Maart 2014 - 00:36

Berry:

Hoi M en E,

De foto's geven weer duidelijk aan hoe mooi het is. Vooral het receptiegebouw is heel mooi van hout. Wat zijn dat van huisjes naast jullie camper? Zijn dit trekkershutten/zomerhuisjes? Jullie hebben het goed geregeld dat ieder zijn eigen taken heeft. Marilien, je wordt nog heel handig met zo'n camper om de wanden uit te zetten. Fijne dag verder.