Dag 10 - wild, wind en regen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marilien Koldewijn - WaarBenJij.nu Dag 10 - wild, wind en regen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marilien Koldewijn - WaarBenJij.nu

Dag 10 - wild, wind en regen

Door: Erik en Marilien

Blijf op de hoogte en volg Marilien

18 Mei 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanmorgen zijn we vroeg in Devil's Tower National Monument, onze camping ligt net voor de toegangspoort. Nadat onze jaarkaart is gecontroleerd mogen we verder. Langs het eerste deel van de weg is het drukbevolkt in de bermen. Prairiehonden schieten af en aan, de grond in en uit, we rijden zachtjes om er niet één onder de wielen te krijgen. Het blijven eigenwijze beestjes om te zien. De weg klimt verder naar Devil's Tower. Naast de weg zien we voor het eerst wilde kalkoenen, wat een vreselijk lelijke beesten zijn dat zeg. Lelijk en groot.

We parkeren de camper, trekken truien aan, rugzak om en fototoestellen in de aanslag: we zijn klaar voor de wandeling van 2 km. om Devil's Tower, een rondje om de berg dus. Het is nog lekker rustig op de parkeerplaats. Langs de route staan informatieborden die uitleggen hoe dit hier is ontstaan en ook wordt gevraagd of je deze plek met respect wilt betreden omdat het voor de indianen een 'sacred site' is, een heilige plek. De berg is erg indrukwekkend en de rotsblokken die er zo af en toe vanaf gevallen zijn gigantisch. Toch genieten we bijna het meest van een eekhoorn die met een hoog tempo een dennenappel afkluifd. Hij (of zij) ziet ons kijken maar gaat rustig door. Weer een aflevering voor onse eigen natuurfilm! Aan de zuidkant van de Tower zijn een aantal mensen de berg aan het beklimmen. Je moet maar durven, wij beginnen er niet aan. Houden de benen liever op de grond.

Na het rondje om de berg verlaten we dit park en rijden we verder in de richting Buffalo, Wyoming. Onderweg 'doen' we een paar caches en we lunchen bij een PizzaHut. Een Large Pizza is hier zo groot dat we een doos meekrijgen voor de punten die we niet opkunnen. Het lekkere weer van vanochtend is veranderd, donkere wolken hangen boven de camper en Erik moet het stuur goed vasthouden. De wind is aanzienlijk, We rijden naar het westen en de wind staat pal op de zijkant van de camper. Dat maakt het rijden inspannend en we stoppen dan ook al vroeg.

In Buffalo houden we het voor vandaag voor gezien. We kiezen, vanwege de naam, voor campground Deer Park. En die doet zijn naam eer aan. Voor onze plek staan 9 herten te grazen. Ze schuilen een beetje tussen de bomen en houden ons ondertussen in de gaten. De regen klettert al uren op ons dak. We hebben een kachel in de camper en ik heb een woontrui, dus....... We zitten warm en droog, kijken door de voorruit naar de herten. Het is net breedbeeldtv.

• 19 Mei 2012 - 19:10

Hoornbloemers:

Hoi Marilien en Erik

Leuke foto van die vouwwagen met Airco, misschien een idee voor europa.

Fijn dat Erik al wel gewend is om met een camper te rijden ivm die zijwind erbij. Wij hebben zelf ook wel eens een behoorlijke zijwind meegemaakt langs de middellandse zee richting Spanje. Je merkt al gauw dat zo'n caravan veel wind vangt en dan laat je de ruim 100 wel even voor gezien vanwege slingergevaar.

Verder alles goed hier aan de Hoornbloem en lekker weer gehad. Vandaag lekker druk geweest in en om het huis.

Fijne dagen verder.

Groet,

Reinier, Henny en Berry

• 19 Mei 2012 - 21:36

Marlous:

Hahaha stoertje moedersss :p gave trui hoor en mooie "sieraden" ook! Prachtife wildlife foto s! Ik probeerde al een reactie te typen vanaf de H maar kreeg geen verbinding dus,vabdaar wat trager. Vandaag de hele dag weg geweest en oa dus een gps speurtocht gedaan in putten.. Moet zeggen dat k wel betere cache routes heb gedaan met een meer nauwkeurige garmin maar t was gezellig :D heerlijk wesr ook dus goed mazzel mee gehad! Die sacred site lijkt me best bijzonder, maarja wat eigenlijk niet op jullie vakantie.. Hoe is het met de marshmellows/hamburgers en kampvuren? Xxx