Na regen komt zonneschijn - Reisverslag uit Drevsjø, Noorwegen van Marilien Koldewijn - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn - Reisverslag uit Drevsjø, Noorwegen van Marilien Koldewijn - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn

Door: Erik & Marilien

Blijf op de hoogte en volg Marilien

05 Juni 2013 | Noorwegen, Drevsjø

Het heeft de hele nacht geregend, soms wat harder en soms ietsje minder maar droog werd het pas vanmorgen om elf uur. Alsof er een knop omging, de zon was er ineens volop terwijl de laatste druppels vielen. Na het ontbijt doen we een rondje over de camping, met fototoestel en kritische blik. We zijn in actie voor ACSI, dit is voor dit jaar onze eerste campinginspectie. We hebben een afspraak bij de eigenaresse om gezamenlijk het formulier door te nemen. Het is een mevrouw van onze leeftijd en ze is het camping beheren een beetje moe. Tot een paar jaar geleden combineerde ze het met trainen voor en deelnemen aan sledehondenwedstrijden. Grote foto's sieren de muren van de receptie. Nu heeft ze nog drie bordercollie's, ze lijkt die andere actie te missen. Nadat we alles hebben doorgenomen, ze een handtekening heeft gezet en een sticker van ons heeft gekregen gaan we terug naar de zon bij onze caravan. Het is koffietijd en de brownies zijn nog steeds niet op. Ze lijken zelfs wel steeds lekkerder te worden.

In de middag rijden we naar een camping bij Engerdal, dat ligt op ongeveer 25 kilometer. Halverwege stoppen we voor wat foto's en kort daarna moet Erik weer 'in de remmen'. Nu we geen kinderen op de achterbank hebben die kunnen zoeken naar wild, moet ik zelf goed opletten. En ik heb een kudde rendieren gespot. Ze blijven rustig liggen of staan, kijken ons aan maar blijkbaar zijn we geen bedreiging (of niet interessant ;-) ). We rijden verder naar de camping.

De eigenaresse heet ons hartelijk welkom, ze is heel enthousiast over de camping en nadat we het rondje hebben gedaan krijgen we van haar koffie en komen de papieren op tafel. Met veel enthousiasme stort ze zich op het inspecteursrapport. Meestal doet haar man dit maar hij is er vandaag niet en nu grijpt ze haar kans (lijkt het). Heel precies worden alle vragen doorgenomen en zo zitten we ruim twee uur te praten. Ook hier is de verslechterde economie merkbaar, er zijn vrijwel geen buitenlandse kampeerders.

We rijden terug naar Drevsjo waar we in de plaatselijke supermarkt, Joker genaamd, boodschappen halen voor het eten voor vandaag. In de winkel is van alles te koop, zelfs wol, maar ik beperk me tot de ingrediënten voor een flinke pan macaroni bolognese. Dan nog even de ingevulde rapporten 'verwerken', foto's inladen en blog schrijven. Het is 21.30u voor we er erg in hebben, de zon schijnt nog steeds al komt de termperatuur niet boven de 8 graden uit. Maar het is droog en dat is wel zo prettig.

Morgen rijden we weer verder, nog een stukje naar het noorden door een voor ons toch vrij onbekend deel van Noorwegen.
Hej, hej och god natt.

Unskild, nog even een toegift. Om 23.00u lopen we nog even naar het meer omdat de avondlucht zo mooi kleurt. Het is knap koud maar windstil en helder. Bewijslast voegen we toe (4 foto's).

• 05 Juni 2013 - 22:56

Marlous:

Godkväll! Yeaaah het eerste wild is geschoten :) prachtige exemplaren! Hadden jullie de acsi polo wel aan tijdens de rondleiding? Hier was het weer een heerlijk dagje, zon en geen druppel regen. Hoop dat t bij jullie nu ook ff droog blijft! Dat meer zag deruit als de ideale vis en kano plek.. ben ook benieuwd naar de voortent, maar die zal wel opgezet worden bij langer verblijf. Nu hebben jullie iig inspiratie opgedaan bij de buren haha. Vi hörs o trevlig kväll! Puss o krammm xx

• 05 Juni 2013 - 23:18

Berry Van Werven:

Hoi Marilien en Erik,

Morgen gaan jullie dus door een voor jullie vrij onbekend gebied heen. Ook wel mooi om weer iets nieuws te ontdekken. Mooie foto's van de rendieren en de omgeving/camping. Succes morgen.

Groet,

Henny, Reinier en Berry

• 07 Juni 2013 - 09:28

Ronald:

Hoi Marilien en Eric,

ik ga misschien in de verkeerde volgorde met jullie verslag, maar ook dit verhaal was weer erg leuk, de foto van die lelijke voortent met aanbouwsel "afgrijselijk" dit maakt campings minder leuk/gezellig. Die foto's van de rendieren, erg mooi, heb er zelf laatst een paar besteld, maar tja, dan van een fotosite.
    Zie het volgende verslag vast weer tegemoet, met mooi foto's van Norge

gr,
    Ronald