Relaxen in Røros - Reisverslag uit Tolga, Noorwegen van Marilien Koldewijn - WaarBenJij.nu Relaxen in Røros - Reisverslag uit Tolga, Noorwegen van Marilien Koldewijn - WaarBenJij.nu

Relaxen in Røros

Door: Erik & Marilien

Blijf op de hoogte en volg Marilien

12 Juni 2013 | Noorwegen, Tolga

We starten vanmorgen met een afspraak met de eigenaar van deze camping. Daarna gaan we naar twee caches en naar de tweede camping in Røros. We waren eigenlijk van plan om naar de cache te lopen maar er ligt een vliegveld tussen ons en de coördinaten. We verwachten dat dat betekent dat we een enorme omweg moeten maken en dat is een beetje zonde van de tijd. De tweede camping lijkt er vlakbij te liggen en daarom gaan we met de auto. Het dak gaat open want de zon schijnt! Heerlijk is dat. Voor de cache moeten we het bos in. De temperatuur is nu een stuk hoger ligt en het lijkt alsof alle muggen vanochtend uit hun winterslaap zijn ontwaakt. We worden van alle kanten aangevallen en we hebben ons nog niet ingesmeerd. Zo snel als we kunnen schrijven we onze naam in het logboek, drukken de deksel terug op de emmer (!) en plaatsen alles weer terug. Bij de auto nemen we de schade op, er zitten wat flinke m-bulten bij :-( . Zo zie je maar dat elk nadeel (lage temperatuur en bewolkt) een voordeel 'hebt' (geen muggen).

Vlakbij de tweede camping (niemand te bekennen) liggen bijzondere zand bulten, restanten uit de ijstijd. Met de auto rijden we naar het museum om daar ons rondje af te maken. We zijn gisteren niet bij de tentoonstelling over klederdracht geweest en we mogen van (dezelfde) meneer vandaag gratis naar binnen. Nou, als we hadden geweten wat we hadden gemist, dan waren we waarschijnlijk niet terug gegaan. Op een paar vierkante meter staan in glazen vitrines wat jurken uitgestald en wat mooi geborduurde hoofddeksels. En dat is alles. We staan dus al snel weer buiten. De auto laten we staan, we lopen terug naar de bakker van gisteren en drinken dit keer in de tuin achter de winkel weer een kop cappuccino. We testen een andere punt gebak en ook die is erg lekker. Het is erg warm in de zon en nadat we nog wat boodschappen hebben gedaan rijden we terug naar de camping. Om ons heen zijn alle campers vertrokken en we installeren ons 'breeduit' naast de caravan in het zonnetje.

Wat kun je daar enorm lui van worden zeg. We doen niet veel meer dan wat lezen en 'onszelf van binnen bekijken'. Een paar keer afgewisseld met een eigen kop koffie met schuim of een glas thee. En dat is het eigenlijk wel zo'n beetje. Het lijkt wel vakantie!!

Morgen gaan we weer verder naar het noorden richting Trondheim maar dan met een omweg die ons is geadviseerd door de eigenaar van Johnsgaard. Geen idee of we op een camping met internet belanden, mogelijk zijn we een aantal dagen offline. (dan ligt het niet aan UPC)

• 12 Juni 2013 - 22:38

Melissa:

Haaa schone ouders!

Wat een leuke verhalen toch weer ! Zo kan ik gelijk goed lezen en aan foto's zien of
    het hoge noorden ook wat voor ons is ! Volgens Tim moeten we er zeker heen.
    Heerlijk he dat dakraam in de auto ! Heerlijk t zonnetje op je bol!
    Zo met het rond trekken kom je echt op de mooiste plekken he.
    Ben benieuwd weer naar de rest van de verhalen/foto's!

Liefs Mel

• 12 Juni 2013 - 22:42

Berry Van Werven:

Hoi M & E,

Jullie hebben zon en bij ons regent het sinds vanavond eindelijk. Niet veel, maar wel goed voor de tuin. Alles is ontzettend droog.

Mooi museum die jullie bezocht hebben en aardig van die man dat jullie zo weer naar binnen konden lopen. Wist niet dat de Noren zo gastvrij waren.

Fijne avond verder.

Groet,

Berry

• 12 Juni 2013 - 23:18

Marlous:

Yooooo godkväll! Wat heerlijk om de zon te zien schijnen bij jullie! Die muggen das wat minder, pap kan der vast nog steeds een heel mooi "kruis" is zetten haha! Hebben jullie er nu bij de caravan ook last van of is de citronella kaars al aan/gekocht? Zoals jullie al lazen hebben wij nu regen, maar das goed voor de planten toch? Heb zelfs die bij de voordeur verplaatst zodat ze nu ook kunnen "drinken" :D goed vervolg van de reis gewenst morgen! Puss o kram xx

• 14 Juni 2013 - 17:33

Ronald:

Hoi Marilien en Erik,

Mooi uitzicht vanaf de camping op Roros zo te zien, erik op de foto' wachtend op de eigenaar??? Kan erik zelf niet die camping daar beheren, zo op de foto past dat wel bij hem :-)

gr,

Ronald