naar neo kallikratia - Reisverslag uit Epanomí, Griekenland van Marilien Koldewijn - WaarBenJij.nu naar neo kallikratia - Reisverslag uit Epanomí, Griekenland van Marilien Koldewijn - WaarBenJij.nu

naar neo kallikratia

Blijf op de hoogte en volg Marilien

25 Augustus 2012 | Griekenland, Epanomí

Na het ontbijt stellen we de navigatie in op Aigeas Camp in Neo Kallikratia, de tweede camping die we gaan bekijken. We rijden hiervoor ongeveer 20 km. naar het zuiden en de weg gaat grotendeels langs de kust. Opvallend is de hoeveelheid afval langs de kant van de weg, er staan veel grote containers maar toch lijkt het normaal om de troep gewoon van je af te gooien. Best jammer zo’n gewoonte.

De camping vinden we snel en we melden ons bij de receptie. Mevrouw Efi (met een hele lange achternaam) wordt geroepen want zij spreekt Engels. Niet heel veel blijkt al snel maar we krijgen toestemming om een rondje over de camping te maken. Dat is gebruikelijk, ACSI stelt als regel dat je je meldt bij de receptie en vraagt of je rond mag lopen. Zonder groene polo maar wel met de groene tas en het klembord bekijken we de grootte van de plaatsen, het sanitair, het zwembad en de winkel. Als we het formulier met Efi hebben doorgenomen en zij de handtekening heeft gezet willen we vertrekken maar we moeten eerst mee naar de bar. We krijgen alle twee een cappuccino en een groot glas koud water, beiden smaken heerlijk. De temperatuur is ondertussen opgelopen tot 36gr. Efi heeft trots gezegd dat de hele camping gratis internet heeft en wij hebben de laptop achterin de auto gelegd. Kunnen we de wifi even testen, handig want op onze eigen camping kregen we met de laptop geen verbinding. Het lukt nu wel en daardoor kunnen we twee verhalen plaatsen op waarbenjij.nu. Foto’s uploaden lukt niet want we schijnen geen fotoruimte meer te hebben. Dat betekent dat we van vorige verslagen de foto’s moeten verwijderen. Dan maar even tekst zonder beeld.

Op de terugweg stoppen we in Neo Irikina en daar maken we een rondje om de kerk. De muurschilderingen aan de buitenkant zijn heel kleurig, een mooi contract met de verder spierwitte kerk. We lopen een straat uit, bult af, richting zee en komen uit langs de kade waar wat bootjes en toeristen liggen te dobberen. Nadeel van bult af is ook hier dat we de bult weer omhoog moeten om bij de auto uit te komen. Bij de plaatselijke supermarkt halen we brood en yoghurt voor de lunch. Daarna snel naar de auto, starten en airco aan. Het is wel heel erg warm, de foto van de auto blijkt later bijna overbelicht: een witte auto midden op de dag doet hier bijna zeer aan de ogen.

Terug in de bungalow, eigenlijk is het gewoon een kamer in een rijtje, eten we onze lunch. We hebben een waterkoker meegenomen zodat we koffie en thee kunnen maken. Verder ons startpakket: een dunne snijplank, een broodmes, schilmes, lepels en vorken en twee thermosmokken. Komt allemaal goed van pas. Daarna gaan we foto’s bekijken en wat lezen. Als de ogen dreigen dicht te vallen trekken we de zwemkleding aan en pakken we onze badhanddoeken. Het is warm maar er staat een heerlijk briesje vanaf zee. Zo houden we het wel even uit! Het water is heerlijk en dan bedoel ik de temperatuur.

Tegen 19.00u zijn we weer terug in de kamer en doen we een poging om het zand er af te spoelen. We eten bij de taverne die bij de camping hoort en we hebben een tafeltje in het gras met uitzicht op de zee. Ons menu? Tzatziki, gegrilde groenten met feta en basilicum, kip, frites en brood. GENIETEN in hoofdletters.

PS fotos bij verslag van gisteren zijn geplaatst.

• 25 Augustus 2012 - 21:42

Marlous:

Bonsoirr! Toe maar wat een heerlijke dag! Fijn die gastvrijheid ook, want zo blijf ik iig op de hoogte! :D hmmm dinner klonk zeker als echt grieks genieten!! Handig he om n startpakket te hebben.. Nu ook een koelkast ipv cola proberen koud te krijgen in de wasbak haha! Tot de volgende wifi! Xxx M

• 26 Augustus 2012 - 13:17

Tante Tini En Oom Jan:

Hallo Jullie beiden,

Allereerst Gefeliciteerd met je verjaardag Marilien.
    Geniet er goed van prachtige fotos

Groetjes

Tante Tini en Oom Jan

• 26 Augustus 2012 - 18:30

Selma:

Heeej harde werkers! Marilien, allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Het is in ieder geval een zonnige dag en ik zou vanavond lekker een Ouzootje of 4 of jullie gezondheid drinken.
    Wat vervelend, zo'n werkvakantie zeg! De foto's doet me wel weer herinneren aan het feit dat ik ook nog een paar daagjes op wil nemen. Maar om dan mijn huis wit te schilderen, gaat me net iets te ver afgezien van het feit of de woningbouwvereniging hier blij mee zal zijn.
    Worden jullie wel overal hartelijk begroet? Ik moet een beetje aan de Smaakpolitie denken hahaha. Had je niet een pet mee kunnen nemen vanaf het werk? Wel zo prettig dat het ook voordelen biedt; cappuccino en koude drankjes.
    Veel plezier nog op deze werkvakantie, ik blijf jullie volgen.
    Grtz Sel

• 27 Augustus 2012 - 08:24

Ronald :

Hoi Marilien en Erik,
    Marilien, alleereerst gefeliciteerd met je verjaardag.
    Mooie foto's weeren goed reisverslag
    greetz,
    Ronald

• 28 Augustus 2012 - 12:51

Ria Van De Haar:

Leuk om te lezen dat jullie vakantie hebben maar toch ook aan het werk zijn. Veel plezier daar bij de Grieken. Hoppa!

" Hoppa, de uitspraak van ΏΠΑ, is geen woord, maar een uitroep. Het wordt voornamelijk gezegd tijdens het dansen en drukt de vreugde en het geluk uit."

• 05 September 2012 - 19:17

Chantal :

Wat vervelend zo'n werkvakantie haha. Goeie tip om zo'n startpakket mee te nemen!!