Dag 26 - wild in de Rocky Mountains - Reisverslag uit Longmont, Verenigde Staten van Marilien Koldewijn - WaarBenJij.nu Dag 26 - wild in de Rocky Mountains - Reisverslag uit Longmont, Verenigde Staten van Marilien Koldewijn - WaarBenJij.nu

Dag 26 - wild in de Rocky Mountains

Door: Erik en Marilien

Blijf op de hoogte en volg Marilien

03 Juni 2012 | Verenigde Staten, Longmont

We rijden de route door het Rocky Mountains National Park, van west naar oost om uit te komen in Estes Park waar we drie weken geleden de reis ongeveer begonnen. De eerste stop is kort nadat we het park zijn ingereden. We willen kijken of we er een korte wandeling kunnen maken. Als we net op weg zijn zien we in het hoge gras iets bewegen. Het blijkt een coyote te zijn, bezig met een zondagse wandeling en ondertussen af en toe duikend op een prooi. We staan een tijdje toe te kijken, een bijzonder begin van de dag.

De tweede stop is bij een voormalige nederzetting waar rond 1917 een van oorsprong Duitse familie Holzwarth zich heeft gevestigd. Ze organiseerden hier een soort vakantiedorp met als grote trekpleister 'forel vissen' in de door het terrein lopende Colorado rivier. Die begint een kilometer of tien verder naar het noorden. De familie is uitgekocht toen het park werd opgericht. Langs het wandelpad staan drie herten die zich niks aantrekken van de toeristen. Ze zijn best groot van zo dichtbij.

De weg klimt langzaam en met heel veel bochten en vrijwel zonder vangrail naar meer dan 12.000 feet. Net onder het hoogste punt is een vicitor centre waar je een goed zicht hebt op de omliggende bergen. Erg indrukwekkend. Op een nog hoger gelegen parkeerplaats parkeren we langs het randje. en gaan we een stukje lopen. Dat valt niet mee, door de hoogte is het een stuk vermoeiender en lastiger om adem te halen. Er staan informatiebordjes langs de rand van het pad die uitleg geven over de 'alpine tundra', die erg kwetsbaar is. Plantjes hebben het zwaar hier boven, bloemen zijn veel kleiner dan dezelfde soort in een lager gelegen gebied. We zien veel marmotten, sommigen van wel heel dichtbij. Mooi om in de verte regen voorbij te zien trekken, op andere toppen de zon te zien. Weer bij een andere berg onweert het flink. Wij houden het vrijwel de hele dag droog.

Leuk om uiteindelijk weer Estes Park in te rijden. Het is er een heel stuk drukker en ook warmer dan drie weken geleden. We tanken nog een keertje en rijden dan verder in de richting van Denver. We belanden op een soort camping in Longmont/Boulder waar we onszelf moeten inchecken. Dat houdt in geld in een envelop stoppen en gegevens op de envelop invullen. Envelop gaat in een brievenbus bij de receptie. We hebben water en stroom maar geen internet. Dat komt misschien wel goed uit want vanavond moeten we inpakken. Of de koffers zijn gekrompen of de kleren zijn 'gegroeid', we komen eerst ruimte te kort. Dan maar alles er weer uit en opnieuw proberen. Dat helpt, gelukkig nemen we de laatste jaren een kofferweger mee. Daarmee voorkomen we dat we op het vliegveld spul moeten overhevelen. Nog even alle foto's gekopieerd naar een externe harde schijf, voor alle zekerheid. Het is een flinke hoeveelheid aan foto's en film.

Altijd een beetje een rare avond, de koelkast moet leeg en schoon. Alle restjes moeten worden opgegeten, weggegooid of doorgegeven worden aan andere kampeerders. Behalve zes rollen toiletpapier hebben we niet veel over. Morgen moeten we om uiterlijk 11.00u. de camper inleveren. Voor vanavond kunnen we nog één keer genieten van claxonnerende treinen!! Hoe krijgen we het voor elkaar.

• 05 Juni 2012 - 10:02

Marlous:

aaaah die bambi met een gps om hahaha! Wat fijn zeg, geen muggen of ander ongedierte vandaag! :D Prachtige vergeetmenietjes ook en die wolken, wow, het lijkt wel alsof jullie der bijna doorheen gaan! Gave foto van paps ook, zeker genieten daar en ook voor mij want jullie zijn der mooi bijna wiederrr!! :D xxx Mlous