Rund um Zuhause - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Marilien Koldewijn - WaarBenJij.nu Rund um Zuhause - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Marilien Koldewijn - WaarBenJij.nu

Rund um Zuhause

Door: Erik en Marilien

Blijf op de hoogte en volg Marilien

01 September 2011 | Costa Rica, Tortuguero

We hoeven er niet vroeg uit want we hebben voor vandaag geen excursies op ons programma staan. Dat betekent dat we kunnen uitslapen. Helaas gooit een onweer wat roet in het eten. Rond half vijf beginnen de apen weer te keten, horen we het kloppen van de gidsen op heel veel deuren voor de early morning tour en lijken wij de enigen die niet de deur uit hoeven. Het park wordt op dit moment vooral bevolkt door Spanjaarden en die zijn gezellig druk :). Nadat iedereen is vertrokken, keert de rust terug en houden ook de apen zich stil.

Na het ontbijt zitten we in schommelstoelen op de veranda, een lekker rustige ochtend tot twee apen over het dak van de overburen aan komen wandelen. Ze storen zich niet aan ons, gaan de bomen in en doen zo ongeveer hetzelfde als wij: een beetje hangen. Foto’s maken is lastig omdat ze behoorlijk verstopt zitten tussen de bladeren. Tegen elf uur lopen we een rondje over het terrein, het is een waar doolhof van looppaden. We gaan op zoek naar de souvenirwinkel. De portemonnee kan in de tas blijven want de winkel is leeg. Bij het spa-gedeelte, Anhinga, lopen we bijna tegen een paar flinke leguanen aan. Heel indrukwekkend deze prehistorisch uitziende dieren, zeker als je zo dichtbij kunt komen. We krijgen ook nog een lizard voor de lens, die is qua uiterlijk ook niet van deze tijd. Voor een ‘rustdag’ rund um Zuhause is deze dag nu al geslaagd.

Bij de lunch krijgen we, omdat we extra nachten hebben geboekt, een ander menu aangeboden. Vanmiddag is er voor ons Cordon Blue, het wordt zo vriendelijk aangeboden dat we geen nee durven zeggen. Het duurt even en dan komt de ober met een groot bord aanlopen. Hij verontschuldigt zich, er bleek toch geen Cordon Blue te zijn, nu krijgen we een bord vol gebakken gamba’s. Ook niet verkeerd! In het restaurant moet het licht aan als het weer lijkt om te slaan. Het begint hard te waaien en het betrekt. Zou het regenseizoen dan vanmiddag alsnog beginnen? We waren juist van plan een plek bij het zwembad te bemachtigen. Na vijf minuten is de wind al weer gaan liggen, de zon komt er niet door maar het is nog altijd lekker warm. Voordeel is nu dat we de enigen zijn bij het zwembad. Het is best even wennen om niets te doen, maar we blijken er best goed in te zijn.

Terug in de kamer pakken we de koffers alvast in voor zover dat kan. Morgen zit ons verblijf er op hier in de Pachira Lodge en keren we terug naar de bewoonde wereld.

ps. aanvulling bij het verslag van gisteren: we hebben twee video's toegevoegd.

• 02 September 2011 - 03:42

Marlous:

goeeeeeedemorgen! Wat een heerlijke dag zeg, en die iguana's zijn zeker prehistories haha, hoe oud worden die wel niet? De gamba´s waren ook vast geen onwelkome verassing, jummie! Beetje minder van de winkel, die geen winkel was.. een "gat in de markt" en ambitie om der zelf een winkel te beginnen? Stroopwafels, drop, kaas.. ik zie t al voor me hoor haha. Je profielfoto is echt gaaf trouwens en ook de video's bij vorige blog zeker de moeite waard :) wens jullie een goede reis terug naar de bewoonde wereld en tot blogs! *** M

• 02 September 2011 - 05:59

Mariska:

wat geweldig dat je de apen zo dichtbij kunt zien. prachtige foto's en dan te bedenken dat die dieren voor je voeten lopen.
    wat een ervaring moet dat zijn. Ik laat rené de foto van de groene sprinkhaan maar niet zo hij heeft er vroeger 1 op zijn hoofd gehad en heeft er nog een trauma (en kaal hoofd) aan over gehouden.
    heerlijk dat jullie even niks hoefden te doen. Alvast een goede reis terug naar de mensen wereld.

• 02 September 2011 - 10:57

Melissa:

Wauwie wat een super gave foto's!!
    Echt super mooi om te zien lijkt me in t echt!
    En in de jungle slapen......dat zie je toch alleen op tv? En jullie doen het echt!

Dikke kus

• 02 September 2011 - 18:58

Familie Wijnbergen:

wat zijn die filmpjes super leuk om te zien!!!!!
    meer meer meer;);)!!!!!
    en cindy vraagt of jullie het niet eng vinden tussen al die wilde dieren!?

groetjes van mel, tim, cin, jelle, harry, elly en oma wijnbergen

• 02 September 2011 - 19:00

Cindy:

Hoi erik en marilien,

Zijn er ook vogelspinnen en slangen?

Groetjes Cindy

• 02 September 2011 - 20:49

Hoornbloemers:

Beste Marilien en Erik,

Zo te zien en te lezen genieten jullie er echt van. De foto's zijn weer schitterend, vooral die van de crab en de apen. Erik kan de geluiden bijna nog beter dan de apen zelf, ga zo door :)

De video's waren ook leuk om naar te kijken, heb je inmiddels al meer videobeelden?

De reden dat wij nu pas reageren is dat onze vakantie iets anders is verlopen dan andere jaren. Nu alles met Reinier weer iets beter gaat, hadden we weer wat meer tijd.

Nog veel plezier en we kijken uit naar jullie volgende verslag.

Groet,

Henny, Reinier en Berry